CONTRACTACIÓ

Les empresas públiques i privades que tiguin un número de treballadors fixes que superi de 50 estaran obligades a contractar un número de treballadors amb discapacitat no inferior al 2 %, excepte conveni col·lectiu o voluntat de l’empresari, sempre que s’apliquin mesures alternatives.

L’Administració pública haurà de reservar el 5 % de les places de convocatories a discapacitats segons l’establert al “Real Decreto-Legislativo 5/2015 de 30 de octubre”, pel que s’aprova el text refos de la “Ley del Estatuto Básico del Empleado Público y Ley 30/1984 de la Función Pública”

La inserció laboral és un aspecte fonamental per la insercció social de les persones. Afavorim aquesta podem aconseguir una millor integració de les persones amb discapacitat.
Segons l’últim estudi publicat per l’INE (podeu veure en aquest enllaç INE l’estudi complert), la tasa d’activitat d eles persones amb la malaltia mental al 2015 era del 30%, una xifra molt baixa que hem d’augmentar.

En el cas que les empreses no puguin contractar a persones amb discapacitat tenen com alternativa realitzar el compliment amb mesures alternatives prèvia autorització de l’administració.

Aquestes mesures alternatives són:

• Subscripció de contractes de subministrament o de serveis amb centres especials de treball o amb treballadors autònoms amb discapacitat.
  • Constitució d’enclavaments laborals amb centres especials de treball. Un enclavament laboral és el contracte que realitza una empresa amb un centre especial de treball per a la realització, per part d’un grup de treballadors amb discapacitat que es desplacen temporalment a l’empresa col·laboradora, d’obres o serveis relacionats amb l’activitat de l’empresa.
  • Donacions i accions de patrocini de caràcter monetari a entitats, fundacions o associacions declarades d’utilitat pública que es dediquin, total o parcialment, a la formació professional, la inserció laboral o la creació d’ocupació de les persones amb discapacitat.

Mes informació a nivell espanyol SEPES

Més informació a nivell català contratació directa. GENERALITAT

Més informació a nivell català MESURES ALTERNATIVES