Projectes

La Fundació Privada el Molí d’en Puigvert es una entitat sense ànim de lucre i amb vocació de creixement que impulsa, crea i gestiona projectes socials i empresarials de caràcter innovador. El nostre objectiu es generar salut i qualitat de vida mitjançant la capacitació i la posterior contractació de persones amb trastorns de salut mental, facilitin a la vegada la seva integració social.

Responent a la nostra vocació de creixement i sostenibilitat, des de la Fundació creem, impulsem i gestionem projectes empresarials de caràcter innovador.

Els projectes propis persegueixen uns objectius concrets:

La creació sostinguda de llocs de treball així com la viabilitat econòmica de l’entitat.

Només desenvolupant i posant en marxa projectes econòmicament sostenibles assolirem amb garanties i de forma eficient el nostre objectiu d’inserció social i laboral de persones amb transtorns de salut mental.

Alguns projectes on hi som presents son:

• For & From. A l’actualitat gestionem com a franquiciats tres botigues del grup INDITEX a la localitat der Palafolls. Es tracta d’establiments outlet de les marques OYSHO, BERSHKA i MASSIMO DUTTI. Aquestes botigues son ateses per persones amb trastorn mental.

• Serveis a les empreses. Oferim serveis de jardineria, obra i manteniment i neteja industrial per a diferents empreses i institucions.

• Horta ecològica. Som productors de de productes agroalimentaris ecològics (verdures, fruites i hortalisses) Formem part de la cooperativa 2147 mans, que agrupa a diferents entitats socials que treballen productes de la terra.

• Fora de Sèrie. Venem roba i complements de estil a la nostra botiga de Palafolls.

• Recuperem i restaurem mobles, antics o sense ús, i els posem a la venda per donar-lis una nova vida.

• Palafolls Compra Social. El projecte d’obrir una botiga per a la venda dels excedents de la marca Massimo Dutti, es remunta a finals de l’any 2001, a la tornada d’un viatge a Berlín de l’alcalde de Palafolls i alhora psiquiatre president de la Comunitat Terapèutica del Maresme. En aquell any es va celebrar a Berlín el congrés europeu sobre rehabilitació laboral i social de persones amb Trastorns en Salut Mental.

“¿Que fan els nostres col·legues europeus?”

“Principalment es dediquen a la gestió de bugaderies i a la comercialització de plantes i roba de segona mà.”

La Fundació estava realitzant serveis de jardineria, neteja industrial i obra en les instal·lacions de l’empresa Fibracolor SA. del grup INDITEX. La proximitat de les instal·lacions del grup Massimo Dutti, ens va revifar el record de les activitats dels nostres socis europeus, relacionats amb el món de la roba, i així va ser com a través del director financer de Fibracolor, vam poder accedir a entrevistar-nos amb el gerent del grup Massimo Dutti.FORA DE SÈRIE 2002
Es va establir amb Massimo Dutti una relació de cordialitat que es va concretar en l’obertura de la botiga FORA DE SÈRIE, el dia 28 d’abril de l’any 2002.

• Cosir&EstrenarCada dia la indústria tèxtil descarta milers de productes per petits defectes que, amb senzills arranjaments, serien perfectament aprofitables. Aquest fet malbaratament suposa un alt cost social i econòmic, a més de l’elevat impacte mediambiental.

Cosir i estrenar és una iniciativa social que persegueix donar una nova vida a aquestes peces. Parlem de roba nova, de qualitat i d’alt valor, cedida per fabricants i distribuïdors de primer nivell. En cosir i estrenar seleccionem aquestes peces, les classifiquem i te les presentem perquè, amb uns senzills retocs, les estrenis.

Cada caixa de cosir per estrenar conté 5 o 10 peces tèxtils, segons la teva elecció. Totes les caixes estan classificades per talles. El contingut de la caixa és variat. No trobaràs dues peces iguals i també evitem una proporció excessiva d’un mateix producte en una caixa.