FORAESTOCS

El Foraestocs es un projecte propi de la Fundació Privada la Fundació el Molí d’en Puigvert. Va néixer per donar sortida als estocs de peces, procedents de donacions, que ja no es podien fer servir a altres projectes. Així, 2 cops a l’any es buidaven magatzems oferint la roba a preus molt excepcionals.

Amb el temps, el Foraestocs ha evolucionat fins a convertir-se en la gran Festa de la Fundació. A l’actualitat, a banda d’excedents de magatzems, el Foraestocs ofereix complements, teles, mobles restaurats o productes de la nostra horta ecològica. També hem arribat a acords amb diferents empreses tèxtils per que puguin fer les seves liquidacions dins de la nostra Fira.

L’organització del Foraestocs es realitza pel personal de la Fundació, que treballa en equip amb l’objectiu de millorar cada nova edició. És un esforç col·lectiu on treballadors de diferents seccions i departaments (entre 30 i 50 segons la fira) s’uneixen per aconseguir transmetre al públic assistent la realitat, sense estigmes ni estereotips, de les persones que integren la Fundació.

El primer Foraestocs es va realitzar al juliol del 2016, a l’aire lliure i dins de les instal·lacions de la Fundació. Aquest format va continuar fins a l’any 2020, on la pandèmia va impedir l’esdeveniment. Tot i així es van provar noves experiències com el Foraestocs de Teles i retalls, amb una bona acceptació per part dels nostres clients.

A juny 2021 es va reprendre el Foraestocs amb més novetats que mai. La seva duració es va allargar a 2 dies i l’accés es va regular mitjançant cita prèvia. Es van implantar mides anticovid, entre les que cal destacar la ubicació de la dins de dues carpes ventilades on pràcticament tota la roba estava penjada.

Per aquesta edició tan especial, la Fira es va fer amb la col·laboració de l’ajuntament de Palafolls, qui la va emmarcar dins de la festa del comerç d’aquesta població.

Des de la Fundació Privada el Molí d’en Puigvert continuem treballant per millorar la nostra fira, cercant nous productes, ampliant i diversificant l’oferta i preparant nous formats. Les properes edicions del Foraestocs les anirem anunciant les nostres xarxes socials i mitjançant email als inscrits a la nostra plataforma Outletsocial.org.