Història

43_webL’abril de 2002, l’Ajuntament de Palafolls, la Comunitat Terapèutica del Maresme i la Cooperativa Agrícola de Palafolls constitueixen la fundació privada El Molí d’en Puigvert, conscients de la necessitat d’unificar esforços en el camp de la integració socio-laboral de les persones amb malaltia mental a la comarca del Maresme.

L’any 2003 es consolida l’activitat del nostre Centre Especial de Treball amb la regularitzacio de les seves activitats, que van suposar un significatiu augment de la plantilla, passant de 12 a 30 empleats. Es van crear els serveis de jardineria, neteja, obra i manteniment, forestal… Van ser els anys en què es van sentar les bases pel posterior desenvolupament de la nostra activitat industrial.

Aquest mateix any 2003 també es va inaugurar l’ outlet de Massimo Dutti (Marca del Grup INDITEX), un projecte que va suposar un esdeveniment cabdal pel futur de la nostra entitat, tan per la sostenibilitat econòmica de l’organització com per la consolidació del projecte social.

En aquest moment s’inicia una important tasca de recerca de recursos financers que, dos anys més tard, va donar els seus fruits amb la construcció d’una nau destinada a magatzem i activitats de caire logístic.

Van ser anys de creixement ràpid, impulsat per la creixent necessitat a la comarca del Maresme de serveis d’integració laboral i impulsat també per l’energia i empenta amb les que el projecte va néixer.

historia2De seguida es va fer palesa la necessitat d’incorporar recursos organitzatius que acompanyessin i donessin coherència al creixement del projecte. Es van consolidar els departaments d’administració, RRHH, comercial, qualitat…

Cal esmentar, per la seva especial rellevància, el desenvolupament de l’àrea social de l’entitat, en primer lloc amb l’aportació de l’activitat de suport a les persones ateses al centre especial de treball i posteriorment amb la creació del servei prelaboral, fonamentals ambdós pel compliment adient de la missió de la nostra Fundació.

Precisament amb la creació del servei prelaboral l’any 2005, vam poder incrementar de forma significativa el volum de persones ateses amb la inauguració de 30 noves places de formació i orientació professional.

Els anys següents van ser de consolidació i manteniment de les estructures creades. Fet d’altra banda necessari per tal que poguessin arrelar els projectes endegats al temps que l’equip professional s’anava cohesionant progressivament.

L’any 2008 obre les seves portes, també a Palafolls, un nou establiment outlet, aquesta vegada amb la col·laboració de la marca Bershka. Amb aquesta nova botiga la Fundació es referma en el seu important paper en l’evolució del projecte FOR AND FROM del grup INDITEX.

51_webL’any 2009 es va crear una nova secció professional. Donada la ubicació de la finca del Molí d’en Puigvert a la zona agrícola de la localitat i aprofitant l’espai de cultiu concedit per l’Ajuntament de Palafolls, la Fundació va promoure la producció de conreus de caire ecológic i de proximitat. Aquesta iniciativa ens va permetre reubicar alguns treballadors que procedien d’activitats que s’havien anat extingint degut a l’inici de la crisi económica de 2008.

L’any 2009 va ser també el de l’apertura de la nova delegació a la localitat d’El Masnou. La necessitat palesa de serveis de rehabilitació laboral al Maresme Sud i la demanda espressa de la Comunitat Terapéutica del Maresme (fundadora i patró de la nostra entitat) ens va animar a endegar aquest important repte de reproduir el model d’intervenció reixit al Maresme Nord. Dit i fet. El mes de setembre de 2009 inauguràvem el servei prelaboral a El Masnou. Amb el temps es van anar incorporant activitats productives com ara la gestió d’una cafeteria a un centre cívic de la localitat o la neteja d’espais públics com el mercat de la plaça de Cuba de Mataró.

El creixement experimentat durant aquests anys va anar generant noves necessitats: de recursos, d’espais, d’estructura. L’estiu de l’any 2011 l’entitat va traslladar la seva seu a un nou edifici al costat de l’antic emplaçament. En ell s’han ubicat els serveis generals i els d’atenció a la persona. Aquesta nova construcció ha permés millorar les condicions de treball dels nostres professionals així com renovar la imatge corporativa de l’entitat. Sempre fidels al nostre objectiu d’integració socio-laboral de persones amb malalties mentals, ens hem caracteritzat per una clara i ferma orientació al client. desenvolupant i incorporant productes i serveis adaptats a les necessitats del mercat.