Presentació de Inser – Arte

001L’equip de inserció laboral de la Fundació Privada el Molí d’en Puigvert ha publicat Inser – Arte un estudi que recull una experiència laboral amb usuraris de l’equip “Fora de Sèrie” del Centre Especial de Treball de d’institució.

Inser – Arte pretén il·lustrar la inserció laboral de persones amb malaltia mental mitjançant un projecte de reciclat i restauració de mobles antics.

Hem parlat amb la nostra companya Analía la Rosa, psicòloga de la Fundació Privada el Molí d’en Puigvert i responsable de l’estudi.

P. Quins han estat els criteris a l’hora de abordar un treball com aquest?

R. Aquest escrit sorgeix de la idea d’atorgar un canal que vehiculi les vivències quotidianes en el treball diari d’un grup de treballadors del Molí (Restauració), enfocat des de la seva doble vessant: com a treballadors (en nòmina) i com a usuaris d’un centre (CET ). En un intent de respondre algunes preguntes: com viu l’esdevenir quotidià un treballador del Molí, què aporta la creativitat al procés rehabilitador? Si la malaltia mental expressa un escenari de dissociacions, la nostra tasca com a terapeutes consisteix a proporcionar recursos, estratègies, eines, que contribueixin a superar-les.

P. Una vegada finalitzat l’estudi ¿Quines son les principals conclusions que podem extraure?

R. Inser – Arte s’ofereix com escletxa per retratar aquestes vivències. Ja sigui mitjançant la paraula parlada o escrita, les imatges (fotografia), a través del reciclatge d’un objecte o la creació d’una artesania. La inserció laboral per mitjà de la creació artística és un camí que permet endinsar-se en l’ésser sofrent del malalt i possibilita al seu torn la producció d’objectes artístics, restaurats o reciclats que donen compte de si mateix, de la seva peculiar relació amb el món i , a través del treball, ser nomenat i nomenar com un treballador. Passa de ser la carnadura d’un diagnòstic (TMS) a ser un treballador amb malaltia mental. Inser – Arte revela l’empremta que els treballadors deixen en nom propi.

Podeu descarregar “Inser-Arte” fent clic aquí. Recordem que, com sempre, qualsevol comentari que vulgueu aportar serà benvingut.

Trabajo Fora de Sèrie definitivo