ATUR JUVENIL

En la nostra cel·lebració dels 15 anys de la Fundació hem decidit iniciar una sèrie d’articles sobre la nostra acció social. El primer “post-it” tracta sobre l’atur juvenil, una lacra per la nostra societat.

Us possem algunes noticies que donen algunes dades.

• Els joves d’avui cobren menys i tenen més atur…. [+]
  • L’atur juvenil continua creixent a nivell mundial, segons l’OIT…[+]
  • La taxa d’atur juvenil cau 5,5 punts el 2015, fins al 46,2%, segons l’EPA [+]

En aquestes notícies es veu que el problema de l’atur juvenil és una dels problemes més greus de la nostra societat. És cert que com a resultat de la millora econòmica, les ajudes plantejades des de l’administració, la creació de programes específiques, etc … han fet que l’índex d’atur hagi baixat una mica però encara són xifres molt altes i que indiquen que queda molt camí per fer.

Fruït d’aquesta realitat des de la fundació hem decidit ajudar a mitigar aquesta realitat i fer-ho en aquells joves que pateixen una malaltia mental. És per aquest motiu que hem començat a incoporar en la nostra acció social programes com el SIOAS de l’any 2015 i 2016, alguns dels programes de garantia juvenil com la contractació o el programa integrals, a la vegada que hem reforçat la contractació de persones menors de 30 anys.

Donarem algunes dades sobre la nostra contribució a l’atur juvenil. En el nostre Centre Especial de Treball hem donat d’alta els valors que indica la següent gràfica:

Des del prelaboral hem atés durant aquest temps ha estat el que reflexa la següent gràfica.

Esperem que entre tots siguem capaços de donar la volta a l’atur juvenil i que podem reduir aquesta lacra que es per la nostra societat.