Notícies

• ANDREU BUENAFUENTE DÓNA SUPORT A LA FUNDACIÓ EL MOLÍ D’EN PUIGVERT AL FESTIVAL HANDMADE abril 16, 2024

El passat Festival Handmade vam tenir un convidat molt especial al nostre stand: Andreu Buenafuente, conegut presentador i humorista, va visitar la Fundació El Molí d’en Puigvert, mostrant el seu suport a la nostra causa i a les iniciatives que impulsem per a la inserció laboral de persones amb alt risc d’exclusió social.

Durant la seva visita, Andreu va tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà les nostres capses sorpresa, un dels nostres projectes més innovadors i amb gran acollida en el marc del nostre Outlet Social. Aquestes capses, que contenen peces seleccionades amb cura, no només ofereixen productes de qualitat als consumidors sinó que també promouen una oportunitat real d’inserció laboral.

• Atorgació subvenció programa SIOAS desembre 21, 2023

Amb data 20 de desembre de 2023 el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya ha atorgat a la nostra entitat la subvenció per a la realització del Programa SIOAS 2023: Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de persones amb discapacitat o trastorns de salut mental per a l’any 2023.

Aquest programa, cofinançat pel Fons Social Europeu i la Generalitat de Catalunya, té per objectiu que 10 persones amb diagnòstic de salut mental s’incorporin al mercat ordinari de treball i rebin el suport necessari tant abans d’aconseguir la feina com durant el seu desenvolupament. La subvenció abasta les actuacions del programa compreses entre el 2 de maig de 2023 i el 30 d’abril de l’any 2024.

• Acte d’entrega de xec solidari a la Marina de Port premià novembre 1, 2023

El passat 26 d’octubre la Fundació Molí d’en Puigvert va lliurar al Banc d’aliments DISA de Premià de Mar un xec solidari per valor de 2.924€

Aquest import correspon a la recaptació per venda d’entrades a darrer Fora Estocs celebrat el 7 d’octubre a les instal·lacions de Marina Port Premià.

A l’acte van assistir, entre d’altres, Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar, Eduardo Guerrero, el Director de Marina Port Premià, Jose Manuel Barreto, el responsable del banc d’aliments DISA Premià i en Miquel Àngel Ruíz, gerent de la Fundació Molí d’en Puigvert.

Aquestes contribucions, destinades a projectes socials dins de les poblacions on s’organitzen els Fora Estocs, reforcen el caràcter solidari de la Fira.

Aquesta edició ha batut rècord d’assistència a un Fora Estocs. Des de la Fundació Molí d’en Puigvert volem agrair l’esforç, entusiasme i dedicació a autoritats, als nostres treballadors, a tot l’equip de La Marina de Port Premià i, molt especialment, a les quasi 1.500 persones que, adquirint la seva entrada, han estat els veritables responsables d’aconseguir aquesta fita.

De esquerra a dreta: Cesca Domènech, regidora de Benestar Social de Premià de Mar; Rafa Navarro, alcalde de Premià de Mar; Jose Manuel Barreto, responsable de DISA, Miguel Ángel Ruiz, gerent de la Fundació Molí d’en Puigvert i Eduardo Guerrero, director de la Marina de Port Premià.

• Atorgació Subvenció programa SIOAS gener 31, 2023

Amb data 21 de desembre de 2022 el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya ha atorgat a la nostra entitat la subvenció per a la realització del Programa SIOAS 2022: Serveis Integrals d’Orientació, Acompanyament i Suport a la inserció de persones amb discapacitat o trastorns de salut mental per a l’any 2021.

Aquest programa, cofinançat pel Fons Social Europeu i la Generalitat de Catalunya, té per objectiu que 10 persones amb diagnòstic de salut mental s’incorporin al mercat ordinari de treball i rebin el suport necessari tant abans d’aconseguir la feina com durant el seu desenvolupament. La subvenció abasta les actuacions del programa compreses entre el 2 de maig de 2022 i el 28 d’abril de l’any 2023.

• Fora de Sèrie Blanes a TV3 desembre 29, 2022

El passat 28 de desembre TV3 va informar xcins del seu espai “Telenotícies Comarques” de l’obertura de Fora de Sèrie a Blanes i del projecte social que envolta la iniciativa.

Per preparar l’emissió un equip de la televisió catalana es va desplaça fins a la botiga, Allá, van filmar les instal·lacions i van entrevistar al gerent de l’entitat, en Miquel Ángel Ruiz, i a dues treballadores de Fora de Sèrie Blanes, l’Angie i la Lidia.

• La Fundació Molí a la Universitat Politècnica de Catalunya desembre 12, 2022

El passat 1 de desembre la Fundació Privada el Molí d’en Puigvert va ser convidada per universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a oferir una classe magistral a les alumnes de 4º curs en el grau d’Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil.

La exposició va tenir com a objectiu presentar les iniciatives de la Fundació dins del sector tèxtil i en particular, les seves propostes encaminades a donar sortida a excedents tèxtils de pre consumer, analitzant el seus projectes “Outlet Social” i “Cosir i Estrenar”.

Durant la classe també es va insistir als futurs professionals en conceptes com la necessitat de cuidar la salut mental en l’àmbit laboral i en la importància d’aplicar a qualsevol activitat empresarial una visió social que no descuidi el bé comú.

• La Fundació Privada el Molí d’en Puigvert convidada al XX aniversari de les OTL novembre 29, 2022

Les jornades, celebrades els dies 23 i 24 de novembre, van commemorar els vint any d’existència de la xarxa d’Oficines Tècniques Laborals de la província de Barcelona. Les OTL son servei creat per la Diputació amb l’objectiu de facilitar sortides laborals a persones amb diagnosi de salut mental.

El nostre gerent Miguel Ángel Ruiz va participar a la taula rodona “I si tot anés be? Empreses compromeses amb la salut mental”. Durant la xerrada va presentar la tasca que du a terme la Fundació i va debatre amb la resta de convidats sobre els beneficis que aporta el treball a les persones amb diagnosi de salut mental.

Aquestes  jornades van comptar, entre d’altres representants, amb la presència de la Reina Letizia. Un suport institucional que posa en relleu l’interès que, a qualsevol àmbit, genera la Salut Mental.

• La Fundació Molí participarà al programa “30 i més” impulsat pel SOC novembre 24, 2022

La Fundació Privada el Molí d’en Puigvert ha rebut una subvenció per a la contractació laboral de persones de més de 30 anys en situació d’atur.

• Atorgament de subvenció novembre 18, 2022

La Fundació Privada el Molí, ha rebut una subvenció per a la instal·lació del sistema de generació fotovoltaica que l’entitat va implementar a la seva seu central a Palafolls en 2022.

Aquesta subvenció s’emmarca dins del pla de recuperació, transformació i resiliència, participat per l’Institut Català d’Energia de la Generalitat de Catalunya i l’IDAE (Instituto para la diversificació y ahorro de energia depenent del Ministerio para la transición ecològica y el reto demográfico) està finançat per la Unió Europea mitjançant els fons Next Generation.

• La Fundació torna al campus de la Facultat d’infermeria de la UB octubre 25, 2022

El passat 20 d’octubre amb motiu del dia mundial de la malaltia mental, la Universitat de Barcelona va organitzar una nova jornada de sensibilització pels seus alumnes.

L’acte, que arriba ja a la sisena edició, va comptar amb la participació de una quinzena d’entitats socials. La Fundació Molí, que col·labora amb aquestes jornades des de el seus inicis, va presentar el seu projecte “cosir i estrenar” com a exemple de creació i manteniment de llocs de treball sota un concepte de recuperació d’excedents tèxtils.

Des de la Fundació Privada el Molí d’en Puigvert volem felicitar a professors i alumnes per aquesta iniciativa.  I de manera especial la Yasmine, l’Adrià i en Elbis i a la Yasmine, alumnes de 4º curs d’infermeria, pel seu ajut a l’hora d’organitzar el nostre estand i difondre el missatge de la Fundació.